Eksklusiv Music Media Marketing Masterclass i Berlin, d. 17. september

Udgivet
19.08.2014

image001

Hvordan markedsfører du din musik i Tyskland?


5 pladser til den danske musikbranche – Men tilmeld dig nu!
Som en del af de nordiske ambassaders kulturfremstød i Tyskland, festivalen “Play Nordic”, producerer de nordiske musikeksportkontorer (NOMEX) en masterclass med workshops og masser af networking med specialister fra tyske musikselskaber.

Arrangementet finder sted d. 17. september – Altså dagen før, at Reeperbahn Festival begynder. Og det afvikles i de nordiske ambassaders fælleshus, Rauchstraße 1, i Berlin.

Planlægger du at drage videre til Reeperbahn Festival, så kan vi tilbyde billig indkvartering på et hotel nær ved ambassaden og Hovedbanegården i Berlin, hvorfra der går tog til Hamborg (1 ½ t.)

Ud over de tyske specialister vil du møde kollegaer fra Island, Norge, Sverige og Finland (der inviteres 5 branchefolk fra hvert land). De nordiske ambassader tilbyder dig en gratis plads i arrangementet samt en rejsestøtte på 150 Euro pr. deltager.

Program
NOMEX har sammen med de nordiske ambassader sammensat et program, der har til formål at øge afkastet af din marketingindsats i Tyskland.

Du får en introduktion til det tyske mediemarked – inkl. nøglespillere, dynamikker og statistikker på markedet. Et ekspertpanel vil herefter give dig et indblik i udfordringerne, mulige faldgruber og best practice.

Herefter følger workshops med coaching og sparring med eksperterne. Aftenens program byder på mere uformel networking – Og således en rigtig god mulighed for at pleje eller udbygge dit netværk.

Tentativ tidsplan
1:00 Get in/ lunch
2:00 Introduction Media Germany (Online/print/radio/social media)
2:30 Expert panel and roundtable discussion
3:45 Break
4:00 Moderated workshops
4:45 Presentation and results
5:30 Closing remarks
5.30 – 8pm Check-in hotel/email/private meetings

8pm Networking dinner at the Nordic embassies

Hvem kan du møde?
Foruden kollegaer fra de nordiske lande, så kan du bl.a. møde:

  • Vivien Mierzkalla fra Verstärker medienmarketing. Vivien har specialiseret sig i online marketing og sociale medier.
  • Felix Schulz fra Labamba. Reklamebureau i Tyskland for bl.a. Google og store FMCG brands som fx Nivea.
  • Ingrid Huhn, som håndterer PR for det Berlin-baserede City Slang Records
  • Erle Strøm fra HES – Førende norsk storleverandør af music marketing, promotion og pr.

+ Flere navne annonceres i løbet af de næste par uger!

Hvem kan deltage og hvordan?
Arrangementet henvender sig til danske musikbranchefolk, som arbejder med musikeksport. Du kommer i betragtning ved at sende en mail til anders@mxd.dk

Bemærk: Der er kun 5 pladser. Skriv derfor med det samme, hvis du er interesseret.
OBS: Arrangementet er nu fuldt besat

Redigeret
19.08.2014