Ja Ja Ja Vienna: UDSOLGT + Massiv mediedækning (igen!)

Udgivet
22.02.2017
jajaja

Ja Ja Ja besøgte Wien igen d. 27. januar. Chinah repræsenterede Danmark. Spillestedet WUK (Kapacitet: 750 pers.) blev udsolgt – hvilket sådan set ikke var nogen overraskelse, for dansk og anden nordisk musik har over en årrække opbygget et stort og meget loyalt publikum i Østrig. 

MXD, Spot Festival og det østrigske musikselskab, Ink Music, har igennem 8 år været nogle af hovedarkitekterne bag udviklingen – med SPOT on Denmark fra 2010 og fem år frem. I 2015 inviterede danskerne sine nordiske kolleger med ombord, hvorefter fremstødet er blevet markedsført under det fællesnordiske brand, Ja Ja Ja. 

Årets udgave af Ja Ja Ja fik således igen massiv presseomtale, som har eksponeret fremstødet for millioner af mennesker, heriblandt en eller flere omtaler i (se udvalgte presseklip nederst):  

News.orf.at – Den største online nyhedsplatform i Østrig, drevet af den nationale radio og tv-station, ORF (svarer til Danmarks Radio). Reach: 1,9 millioner brugere pr. måned.

Orf

De store nationale dagblade: Kurier (589.000 læsere pr. uge), Kurier Freizeit (weekendtillæg: 589.000 læsere), derStandard (154.975 læsere pr. uge).

Den daglige gratisavis Heute ( oplag: 375.000 eksemplarer), ugeavisen meinbezirk (online og print – cirkulation: 687.000), ugeavisen Falter (cirkulation, Østrig: 35.000), månedsmagasinet VORmagazin (40.000 læsere). 

aviser

Andre vigtige online-medier: Unimag.at (online universitetsmagasin – cirkulation: 75.000), Vienna.at (populært online event- og nyhedsmedie). Herudover blev Ja Ja Ja Festival valgt som en af dagens primære kulturevents af Østrigs Tekst-TV og Infoscreen (44 skærme i den offentlige transport i Wien). Hertil kommer interviews og airplay på den nationale radiokanal FM4 (svarer til DR’s P3/P6) og massiv omtale og deling via alle mediernes aktiviteter på de Facebook, Twitter, etc. 

Infoscreen etc.

Chinah var blevet udvalgt til dette års udgave af Ja Ja Ja Festival Vienna. Bandets manager, Rasmus Damsholt, og booker, Martin Rintza (Birdseye Agency) fik deres partner på de kanter, Arcadia Live, i arbejdstøjet. Teamet er nu i forhandlinger med flere af sommerfestivalerne. 

Vi følger op på resultaterne på MXD.dk

Chinah
Chinah – Elisabeth Anna Photography
Redigeret
22.02.2017