Solidt rocket, men stille start på et 20-landes togt.
Publiceret
Trioen gav mening til en halvtom aften i Kreutzberg..
Det blev en uventet stille start primetime torsdag under jernbanen på det fine Kreutzberg-spillested Kato. De, der dukkede op, fik et tændt orkester og ret hurtigt bredte de fjerne smil sig hos dem blandt publikum, der kom op foran og ind i sfæren af det dionysiske og svedne udtryk, der er Baby Woodroses adelsmærke.
Og med EMI i ryggen som publisher og distributører fra Tyskland, Italien og Spanien på gæstelisten ser det også ud til at, at det kun er de sidste skruer, der skal strammes inden Baby Woodrose skal følge op på en storstilet lancering i EU og kan tage på en længere turne i Tyskland, som er første prioritet foran England. Alt imens der fra EMIs publishing arbejdes over koncernens internationale kontorer:
– Det ville være oplagt at bruge Baby Woodrose til forskellige typer publishing, fordi deres riffs lægger op til det og er så karakteristiske. Men konkurrencen er stor og voksende på området. Det er blevet legalt blandt kunstnere at søge publishing-aftaler, fortæller Ole Dreyer.
Der er al mulig grund til stadig at satse og håbe på den efterhånden hæderkronede danske trio. Magien i det konsekvente udtryk er ikke formindsket. Baby Woodrose kaster sig ud i en sang – slet og ret om pussy! – og udøver en guitarvoodoo, der måske er lidt slidt af tradition, men alligevel stærkt personlig. Selv på en sløv og ikke videre fortabt aften emmer musikken af lyst og fortabelse. Man fornemmer en koncentreret spilleglæde hos trioen, der varmer op til deres hidtil mest ambitiøse og krævende udlandseventyr. Jonas Fjelding, manager fra 3rd Tsunami:
En fokuseret Guf inviterede indenfor i halvmørket, hvor det meste drejer sig om at dele lyst og pine lige.
– Det er umuligt at tour-matche den kommende distribution i 20 lande, men der bliver fokuseret på de 4 store: Tyskland, England, USA og siden Asien, hvis de andre turneer tillader det i budgettet.
Denne aften er en del af den tyske booker, Muttis Booking, men vi kan også bruge den til at finde en tysk partner til distribution af den nye plade. Desuden skal vi præsentere materialet til de spanske og italienske distributører, og det kan afgøre, hvor meget tid og plads, de vil bruge på pladen når den kommer ud.
Antallet af menige publikummer er ikke imponerende – men det bliver ikke afgørende. I løbet af aftenen dukker repræsentanterne fra de spanske distributører Dockland og den italienske distributør Audio Globe op. Det store, tyske indielabel, Cargo Music, viser deres interesse.
Senere kigger koordinatoren for markedsindsatsen forbi, John Cloud, som lyder den effektive titel exploitation manager fra Playgrounds hovedsæde i Stockholm.
Skæringsdatoen for den europæiske release af bandets nye og 4. album ”Love Comes Down” ligger omkring november og indtil januar vil bandet holde ferie og afvente markedets reaktion og dernæst finde ud af, turneen skal tilrettelægges.
En håndfuld af Baby Woodroses nye fans hvirvler rundt i lokalet og lader håret tegne cirkler i luften. Resten af spillestedet er uanfægtet, men vipper med tåen i respekt og det er ikke en dårlig høst på en aften, der tyder på at Popkomm er usædvanligt gode til at samle og fornøje branchefolkene, men ikke det berlinske publikum, der ligeså gerne sidder og snakker over en kebab på hjørnerne i den varme septemberaften.
You must be logged in to post a comment.