Dansk version English version Facebook Youtube Instagram

SPOT med MXD-fokus på internationale gæster

Publiceret

Som det har været tilfældet gennem de seneste års SPOT Festivaler, bakker MXD op om de tre dages musik, og arbejder koncentreret sammen med ROSA – Dansk Rock Samråd om at servicere alle de internationale gæster, der besøger festivalen.

Cirka 200 medie- og branchefolk fra udlandet har meldt deres ankomst i år, og det er MXD som i samarbejde med ROSA servicerer dem gernnem hele  deres ophold i Århus:

  • BarBQ sent torsdag eftermiddag inden SPOTs åbningsaften for de tilrejste gæster.
  • Alle internationale branche- og pressefolk er også inviteret til ”business lunch” fredag middag på Kunstmuseet ARoS, hvor de vil møde et stort antal danske kollegaer.
  • Lørdag er der den såkaldte ”Speed Meeting Session” i Musikhuset Aarhus, hvor 20 udenlandske gæster gennem tre timer mødes face-to-face med 20 danske repræsentanter for den danske musikbranche med henblik på at skabe værdifuld international kontakt.
  • MXD har desuden en stand på festival-området – klar med info om kommende tiltag når det gælder eksport af dansk musik m.v.
  • Og så er tre medarbejdere konstant klar til at løse de eventuelle opgaver de tilrejsende stiller.

– Det konkrete samarbejde mellem vores musikeksport-initiativer, ROSA, MXD og SPOTs virksomhed er yderst vigtig for at dansk musikeksport kan lykkes over en bred skala, siger SPOT Festivalens leder og MXD’s næstformand Gunnar Madsen, og konstaterer at de forrige års samarbejde har skabt en synergi, som ikke kunne være skabt af nogen af parterne på egen hånd.

Læs mere om SPOT Festival 2008 her