Dansk version English version Facebook Twitter Youtube Instagram

– Allerede ud over mine forventninger

admin

Ida Corr havde svært ved at høre både sin
egen vokal og musikken på grund af dårlig
monotorlyd på den lille klub, The Loft.
Det forhindrede hende dog ikke i at brage
igennem med en tydelig og overbevisende
vokal, baseret på to sprøde hits naturligvis.

Ida Corr og Camille Jones’ veje har krydset hinanden adskillige gange i karrieren, men det er ret tilfældigt, at de befinder sig på nærmest samme sted i karrieren, fortæller den danske aftens feminine inputs, da jeres udsendte møder dem i Frankfurt Lufthavn dagen derpå:  ”Det går  pissegodt for den danske club-scene”, og så er det desuden lykkedes pigernes management at lave konkrete aftaler i forbindelse med showcasen på Midem, konkluderer Camille Jones i interviewet.

Hvordan gik det i MIDEM?

Camille Jones: – Det er anderledes, men også ret sjovt, når man spiller for sådan et branchepublikum, end når man spiller for fans. Jeg var ret forbløffet over, at folk hujede og klappede helt vildt til mine numre, fordi de stod ret stille under numrene.

Ida Corr:-  Og så var der det famøse dårlige lydanlæg i klubben, der tog toppen af lidenskaben og forhåbningerne, inden jeg gik på. Det var meget ringe lyd.

Hvad forventer I at få ud af at spille branchefestivaler og til fester som denne? Er det for at promovere et album, jeres navn, enkelte numre eller lidt af hvert…?

CJ:  – Det har allerede overskredet mine forventninger. Jeg ved ikke, hvad jeg havde forestillet mig. Jeg troede måske bare, vi skulle ned og præsentere vores musik for at skabe synlighed, men at dømme fra på vores selskab, Lifted House, så har vi allerede fået nogle konkrete aftaler ud af showcasen (hvilke aftaler det drejer sig om, er endnu ikke er offentliggjort, men det kunne for eksempel være licensering af udgiverrettigheder internationalt, red.). Der er åbenbart blevet lukket nogle aftaler.

Hvad får I ellers ud af at være med på Midem?

CJ: – Jeg kunne godt lide tanken om at være med til at repræsentere og bakke op om den danske scene og vise, at Danmark kan præsentere noget andet end rockmusik, som de har præsenteret de andre år. Det går faktisk pissegodt for dansk club-musik. Jeg blev spurgt, hvorfor jeg aldrig har været på Midem før, om det ikke havde været aktuelt? Det har altid været aktuelt, men vi er aldrig blev spurgt.

Kan I sætte nogle ord på forskellen mellem at spille showcases og almindelige koncerter?

IC: – Under en koncert er du i en fælles bandsituation. Man er ikke alene, og det føles ikke nøgent. Der er hele processen, opvarmningen, og ligesom et forspil, hvor man får lov til at føle sig lidt ind på publikum. En club-koncert som denne, hvor vi kun spiller to numre, kræver mentalt, at man går ind på scenen og er 100 procent på fra starten af. Det er mere fysisk anstrengende at spille en lang koncert, kan man sige. Det er en marathon, hvor club-koncerter er 100 meter løb, hvor man skal eksplodere på kort tid.

Nu er I begge på samme selskab. Er der noget ”slyngveninde” over det, eller er det tilfældigt, at I er samme sted?

CJ: – Det er faktisk helt tilfældigt, at vi er helt synkrone i vores karriereforløb. Jeg vidste godt, at Ida var på Lifted. Det kan være svært at navigere og finde gode folk i branchen, men jeg kontaktede Ida for at høre hendes mening om dem, og så opsøgte jeg dem og fik jeg lavet et møde med dem ad den vej.

IC: – Vores veje har krydset hinanden så mange steder. Begge vores mødre er fra den samme lille flække i Jylland, fra Gedsted. De kender hinanden, men vi har aldrig mødtes som børn. Vi har også spillet i de samme bands i Århus, og så er vi begge mulatter med musikalske fædre. Der er mange ligheder.

CJ: – Og så har vi begge to haft et stort hit med remixes af den hollandske dj og producer Fedde Le Grand. (Henholdsvis ”Let Me Think About It” og ”The Creeps”, red.)
– – –
Camille Jones spillede ”I Am What You Want Me To Be” og storhittet ”The Creeps”, som har solgt 150.000 eksemplarer i England. Hendes seneste plade ”Barking Up The Wrong Tree” udkom i september i Danmark, men er endnu ikke licenseret til udlandet.
Ida Corr spillede singlen ”Ride My Tempo”, der i skrivende stund netop har nået toppen af den tyske dancechart, samt sit store Fedde Le Grand-hit, ”Let Me Think About It”, som også har været et kæmpe hit i England.