Japan udgør verdens næststørste musikmarked, og er et marked hvor det fysiske salg af indspillet musik fortsat er højt.
I næste uge (mellem d. 18.-21. november) drager 11 danske musikselskaber og MXD til Tokyo for at deltage i en Nordisk Handelsmission, hvor danskerne deltager i bl.a. følgende aktiviteter:
Fremstødet er produceret af NOMEX (samarbejdet mellem de nordiske eksportkontorer, heriblandt MXD – Music Export Denmark) og projektledes af Music Finland.
Den danske deltagelse i sangskrivercampen støttes af Danske Populær Autorer (DPA) og Dansk Musikforlæggerforening (DMFF)
Hvad er det så for en opgave, som danskerne står over for?
MXD har samlet rå markedsdata og erfaringer fra vores finske kolleger, som bl.a. er lykkedes med at eksportere mange finske metalbands til Japan, men erfaringerne og værktøjerne kan bruges inden for alle musikgenre.
Markedsoverblik
A Brief Overview of The Japanese Music Industry (2014-15)
Sådan gør du
Japanese Fan Culture and Tips for Working the Japanese Market [An Overview]
What You Should Know About The Japanese Music Market [In-depth]
You must be logged in to post a comment.