Hvordan Eksporterer Du Din Musik Til Det Japanske Marked?

Udgivet
09.11.2015

Nordisk Handelsmission Tokyo

Japan udgør verdens næststørste musikmarked, og er et marked hvor det fysiske salg af indspillet musik fortsat er højt.

I næste uge (mellem d. 18.-21. november) drager 11 danske musikselskaber og MXD til Tokyo for at deltage i en Nordisk Handelsmission, hvor danskerne deltager i bl.a. følgende aktiviteter:

  1. Nordisk-Japansk Handelsdag: 1-til-1 møder med den japanske musikbranche
  2. De nordiske ambassader inviterer toppen af den japanske musikbranche til en netværksreception med den nordiske delegation
  3. Songwriting Camp arrangeret af Sony Music Publishing (Japan) Inc – Den danske sangskriver Nanna Larsen og nordiske kolleger skriver med japanske sangskrivere til japanske label A&R’s
  4. Seminar med følgende talere og emner:
  • Nozomi Daikuhara (Nippon Television Publishing): Publishing in Japan
  • Tak Furuichi (RIAJ): Music market in Japan in 2015
  • Jay Kogami (music blogger): Digital market in Japan
  • Toni-Matti Karjalainen (Aalto University): Case study: Finnish metal in Japan
  • Takayuki Suzuki (Universal Music Japan): Digital promotion in Japan

Fremstødet er produceret af NOMEX (samarbejdet mellem de nordiske eksportkontorer, heriblandt MXD – Music Export Denmark) og projektledes af Music Finland.

Den danske deltagelse i sangskrivercampen støttes af Danske Populær Autorer (DPA) og Dansk Musikforlæggerforening (DMFF)

Sådan eksporterer du din musik til det japanske marked

Hvad er det så for en opgave, som danskerne står over for?

MXD har samlet rå markedsdata og erfaringer fra vores finske kolleger, som bl.a. er lykkedes med at eksportere mange finske metalbands til Japan, men erfaringerne og værktøjerne kan bruges inden for alle musikgenre.

Markedsoverblik

A Brief Overview of The Japanese Music Industry (2014-15)

Sådan gør du

Japanese Fan Culture and Tips for Working the Japanese Market [An Overview]

What You Should Know About The Japanese Music Market [In-depth]

Redigeret
09.11.2015