Fredag 3. maj kl. 15-18 i Remisen, Godsbanen
Flere og flere danske bands og branchefolk har fået øjnene op for, at det tyske musikmarked byder på masser af muligheder når det kommer til musikeksport. Med 80 millioner indbyggere og masser af større byer rummer landet et publikum til selv den mindste subgenre, og den tyske grænse kan nås på få timer i bil. Det sætter MXD og SPOT fokus på fredag 3. maj under SPOT Festivalen – Lørdag står MXD og SPOT også bag seminaret “Music & Advertising” (Se mere nederst i artiklen).
Men hvad kan man have brug for at vide om det tyske musikmarked og den tyske musikindustri når man vender blikket og bilen sydover – og hvordan får man mest muligt ud af en allerede eksisterende kontakt til landet? Ved workshoppen “Exporter’s toolkit to the German music industry” på årets SPOT Festival sætter ni nøgleaktører fra den tyske musikindustri fokus på netop dette ved at gennemgå en case for et tænkt indtog på det tyske marked. Takket arrangementets fokus på interaktion, networking og mentordialog har deltagerne fra målgruppen – aktører indenfor professionel musikeksport i Danmark – samtidig en unik chance for at få lagt netop den vinkel på emnet, som de synes er mest interessant.
Tre bookere, tre pladeselskabsfolk og tre PR-folk – alle fra toneangivende firmaer som FKP Scorpio, Karsten Jahnke Booking, Rough Trade Distribution og Verstärker – står klar til at fortælle om hvordan det tyske musikmarked skal angribes set fra deres synsvinkel. Også i Tyskland er musikbranchen anno 2013 i rivende udvikling, og det betyder masser af muligheder for danskere med mod på musikeksport i en tid hvor nye forretningsmodeller afprøves og markedsdynamikkerne ændres.
Arrangementet finder sted 3. maj kl. 15-18 i Remisen på Godsbanen, Skovgaardsgade 3-5, 8000 Aarhus C.
Paneldeltagerne er:
Lørdag 4. maj, kl. 14:00 Kedlen, Godsbanen
Dette panel vil fokusere på brugen af musik i reklamer. Vi vil komme ind på emner som “Best Practice” når man nærmer sig musik supervisorer, og hvordan man laver sit katalog attraktivt for reklameverdenen.
Desuden vil vi diskutere fremtiden for forholdet mellem reklame og musik. Vi vil også komme ind på udgiverens rolle og vigtigheden af nem godkendelse af rettigheder.
Panelet består af:
Jesper Gadeberg, Music Stylist, Danmark
Sander van Maarschalkerweerd, Sizzer Amsterdam, Holland
Jaco Zijlstra, Creaminal, Frankrig
Robin Hofman, HearDis, Tyskland
Fredrik Nedelmann, Freibank Music Publishing, Tyskland
Moderator: Andreas Nielsen, Crunchy Tunes, Danmark
Læs mere om paneldebatten “Music & Advertising” her.
You must be logged in to post a comment.