Dansk version English version Facebook Youtube Instagram

Midem ’06: Networking og nye kontakter

Publiceret

Den 40. udgave af Midem-messen i franske Cannes er slut. Ikke med de store musikalske oplevelser – det er ikke messens 1. prioritet –  men derimod med masser af branche-networking.

Som MXD’s bestyrelsesformand Morten Hansen Pankoke siger: –  Det vi dyrker på Midem er først og fremmest vores internationale netværk. Messen handler meget om den kommercielle tilgang til musikken  – som i høj grad også hører til når talen falder på muiskeksport –  og på den baggrund har vi fået dyrket mange bestående kontakter og har fået etableret nye på Midem. Både når det gælder vores kommende fremstød i Canada og USA med  samarbejdspartnere som kan være med til at synliggøre musikken.

Messen igennem var der pænt besøg ved den
danske stand –  og bl.a. kunne man stifte
 bekendskab med

r tænker Morten Hansen Pankoke specielt på MusExpo i Los Angeles og Canadian Music Week. Kontakter som MXD bl.a. har mødtes med i Cannes forud for de seks danske bands færd til Nordamerika i marts (læs mere hér, red.) – og så glæder MXD-formandxen sig samtidig over et godt fungerende udvidet samarbejde med Kunststyrelsen omkring den – velbesøgte – danske stand på messen i det hele taget. MXD’s daglige leder, Kristian Riis ser Midem som en udvidet networking-mulighed: – På Midem er det ikke selve musikken og koncerterne det gælder, selv om European Border Breakers Award-prisen til Hush selvfølgelig var et fint indslag. I Midem er det først og fremmest informationer, vi samler ind – bl.a. på nye samarbejdspartnere, og på nye begivenheder, som vi tager med ind i planlægningen af vores arbejde og fremtidigge projekter. Og det gælder både internationalt, på nordisk plan – ja selv de danske sarbejdspartnere. På en eller anden måde er det lettere at få sat møder op hernede end i en – fortravlet  – hverdag derhjemme.