Dansk version English version Facebook Youtube Instagram

SENESTE NYT

Discovery Sessions is a new concept by NOMEX, where you can discover new and growing markets with important industry figures from around the world. The Nordic export offices will take turns presenting new markets for the Nordic music industry. This time we are happy to invite you all on May 25th, 2022 to a new Discovery Session, this time we will explore the exciting music industry in Brazil.

Efter to års afbud er vi glade for endnu en gang at kunne invitere dig med til 4. udgave af Sounds Like Roskilde. En platform vi har sat sammen med Roskilde Festival, der udnytter det stærke netværk i den europæiske musikbranche, som Roskilde Festival har opbygget gennem en årrække.

For the fifth year running NOMEX are looking for the 20 young industry players under the age of 30 who are at the forefront of bringing Nordic music to the world in its respective year, and to present and celebrate them at the Nordic Music Biz Top 20 Under 30, 2022.

Overblik: MXD's networking, events og besøg af internationale musikselskaber og medier på SPOT Festival 2022

For the last four years, the world’s 6th largest market for recorded music, The Nordics, has annually celebrated the 20 young forces driving the Nordic music industry forward through their award platform Nordic Music Biz Top 20 Under 30, an initiative set up by NOMEX

We are delighted to announce that the American based and internationally acclaimed music presenter KEXP, will be coming to host their renowned Live on KEXP sessions from SPOT Festival in Aarhus in May 2022.

MXD inviterer igen i år musikbranchefolk fra udlandet til SPOT Festival i Aarhus for at præsentere dem for nye danske talenter og de danske musikselskaber. Fokus er rettet mod den vigtige tyske og engelske musikbranche.

Syv danske navne skal spille til Neustart i Berlin for mere end 60 tyske branchefolk

[SPOT +] Music Export Denmark presents: “Ask Me Anything!” (about the UK music market and industry)

[WCFO] De rejser til Danmark for at opdage de nye metal navne

Mød Los Angeles i København

Roskilde Festivals direktør, Signe Lopdrup, uddyber: “Efter 2 år med slet ingen eller en stærkt begrænset live-aktivitet pga. pandemien skal alle kunstnere nu ud at turnere...

Når man kigger på alternative måder at markedsføre sin musik på, er der et væld af platforme at vælge imellem. Men en ny metode, som to danske managers for alvor har taget til sig, er trigger marketing. En strategi hvor man starter en slags sommerfugleeffekt af synlighed ét sted, hvilket genererer flere fans og flere streams på markeder langt udenfor Danmark.

Lige da Covid-19 pandemien lukkede hele verden ned, havde WhoMadeWho endelig fået sparket døren ind til det amerikanske marked. Deres store tour og festivalshows blev aflyst, og de var tvunget til at søge nye veje, hvis de skulle holde gang i deres internationale fans i en ny digital hverdag. Det gjorde de ved at tænke stort, tænke positivt og tænke kerneværdierne fra deres eksisterende strategi ind i den nye virkelighed.