Hvorfor spille Ja Ja Ja
PubliceretEn række gode grunde til at spille JaJaJa – og lidt stimulerende statistik
Hvorfor egentlig spille JaJaJa? Her er et par håndfulde gode grunde:
– Med en JaJaJa-showcase som udgangspunkt, kan det være nemmere at planlægge en UK-tour.
– Alle events og de tilhørende artister bliver promoveret af et stærkt pr- og marketingshold med fokus på online- og print medier, et stærkt social media-hold som arbejder med forøget fokus på promoveringen af eventen på Facebook og Twitter, og The Line Of Best Fit bloggen.
– Business2business promotion. Udover de 400+ branche- og mediefolk, der er en del af Jajaja`s netværk, arbejdes der i stadig stigende grad på mere personlige invitationer til specifikt udvalgte branchefolk, i tæt samarbejde med de deltagende artisters bagland.
– Business2business mediepartner med Record Of The Day
– Online media partnerskab med The Line Of Best Fit
– Til sammenligning med mange andre London-baserede spillesteder garanterer The Lexington gode produktionsforhold og er derudover placeret tæt på hjertet af London´s centrum.
– Jajaja giver muligheden for at have en stor branchegæsteliste til aftenen. Derudover scannes gæstelisterne efter afviklet event og fremsendes efterfølgende til bandets bagland, så man nemmere kan følge op på de kontakter og interesser, der er blevet skabt ifm. JaJaJa-showcasen.
– JaJaJa er endvidere en stærk platform, når det gælder styrkelse af det internordiske samarbejde.
– Musikeksportbureauerne udvælger de deltagende artister i tæt samarbejde med en London-baseret jury for at sikre, at de orkestre og solister der bliver udvalgt, har et format der passer til det britiske musikmarked.
(Alle deltagende artister modtager rejsestøtte i forbindelse med job på Jajaja.)
JAJAJA-STATISTIK:
- 89,5 % af de deltagende artister og branchefolk mener, at JaJaJa gav nordiske kunstnere og branchen en stærk, uafhængig platform overfor den vigtigste britiske musikindustri, medierne og tastemakers.
- 50% rapporterede, at de fik konkrete aftaler i hus efter at have spillet til JaJaJa. Yderligere 25% sagde herudover, at de igennem JaJaJa er kommet i dialog med flere mulige nye samarbejdspartnere, herunder især pladeselskaber.
- 70% af de deltagende nordiske branchefolk mener at deres netværk er blevet udbygget som et resultat af JaJaJa.
- 89,5% mener, at forhåndsomtalen på PR og marketingsfronten enten har været god, meget god eller fremragende.