Dansk version English version Facebook Youtube Instagram

Montreux overvejer at udvide forbindelsen

Publiceret
Alexandre Edelmann - stadig glad for de danske toner.

Alexandre Edelmann – stadig glad for de danske toner.

Lørdagens tredobbelte fremstød ved Montreux Jazz Festival var fjerde år i træk med danske bands på Montreux Jazz Festival. Men Alexandre Edelmann, festivalens Head of Creative Content, Brand & Development har ikke ”fået nok af det danske” og vil gerne udbygge samarbejdet i fremtiden.

– Dels tænker jeg på, hvordan vi kan udvikle indslaget. Det kunne være med dansk design, som jo virkelig klare sig godt internationalt. Eller mad – så der var decideret dansk sektion på festivalen. Eller lignende….

– Eller man kunne også forestille sig, at vi går ind i et tættere samarbejde med NOMEX (sammenslutningen af nordiske musikeksport-kontorer, red.) for at udvide den skandinaviske vinkel den vej, siger Edelmann, som både havde skelet til SPOT Festivalens program i 2011 og i år, for at plukke de tre indslag.

– Bon Homme faldt jeg for med et brag på SPOT 2011 – han er bare original, og da han ikke kunne komme sidste år, skulle han bare med i år. Det samme  med Giana Factory, som jeg så på SPOT i fjor, og som i mellemtiden har skabt sig et pænt ry som godt live-navn hernede. Asbjørn er fra dette års SPOT-program, og har et rigtigt stort potentiale og en rigtig god karisma, mente Edelmann inden de danske bands entrede scenen.