Dansk version English version Facebook Youtube Instagram

[Deadline: 2. november] Nordic Trade Mission To Japan – Business Reboot Edition

Publiceret

Nordic Trade Mission To Japan
Japan, som er verdens næststørste musikmarked, har stor relevans for de nordiske musikindustrier. MXD og Nomex har siden 2013 bragt nordiske handelsmissioner til Tokyo. Pandemien tvang os til at afvikle disse missioner digitalt i 2020 og 2021.

Japan har været et af de lande, der længe har været lukket for rejsende. Men musikindustrien er nu i fuld gang igen. Derfor er tiden inde til at genoptage samarbejdet mellem de nordiske og japanske musikindustrier.

Business Reboot Edition
Nomex afholder en handelsmission til Tokyo fra den 4. til 7. december 2023 – en special “Business Reboot Edition.”

Vi genstarter samarbejdet med vores japanske partnere ved at bringe en lille delegation musikbranchefolk fra Danmark, Norge og Sverige til Tokyo. Dette giver os blandt andet mulighed for at besøge virksomheder med god tid og plads til dialog.

Programoversigt:

  • 4. december: Ankomst. De nordiske deltagere lærer hinanden at kende.
  • 5. december: Virksomhedsbesøg og seminarer om det japanske marked og musikindustrien.
  • 6. december: Handelsdag med 1-til-1 møder mellem de nordiske og japanske virksomheder, med tolke til rådighed.
  • 7. december: Virksomhedsbesøg, frokost med ledere fra den japanske musikindustri hos den svenske ambassadør, samt en afsluttende middag med Sony Music Publishing Japan, hvor nordiske og japanske sangskrivere deltager.

Derudover annonceres en songwriting camp i samarbejde med Sony Music Publishing Japan snart, hvor nordiske sangskrivere vil arbejde sammen med japanske skrivere og A&R’s for at skrive musik til j-pop kunstnere.

Sådan deltager du:
Handelsmissionen henvender sig primært til branchefolk fra forlag, labels og managers, der også repræsenterer sangskrivere.

For at deltage, bedes du sende en mail til Thomas Rohde (thomas@mxd.dk) senest torsdag den 2. november kl. 12:00 med følgende oplysninger:

  • Skriv “Tokyo” i emnefeltet.
  • Beskriv kort din tidligere erfaring med det japanske marked.
  • Angiv kort dine eventuelle igangværende eller planlagte aktiviteter i Japan.
  • Specifikt, angiv hvilke kunstnere du rejser med (i “salgsmappen”), med henblik på at introducere dem på det japanske marked.

På denne eksklusive mission er der kun plads til tre deltagere fra Danmark, og MXD vil prioritere deltagere med erfaring på det japanske marked, relevante kunstnere og en langsigtet strategi for dette marked.

Til næste år planlægger vi at arrangere en handelsmission med plads til flere deltagere.

Deltagerne modtager en støtte på 50% rejseomkostningerne iht. MXD’s almindelige regler og procedurer.