Skriv musik til førende K-pop Artister i Seoul
MXD, Musikforlæggerne og DPA afholder i samarbejde med GL Music og i partnerskab med SM Entertainment, Kreation Music Rights og en række sydkoreanske indie-selskaber to K-pop songwriting camps i Seoul fra den 15. til 28. september. De præcise datoer vil blive fastlagt i august.
Der afholdes to camps med hver sin profil:
Camp 1
Denne camp fokuserer på at skrive musik direkte til artister hos SM Entertainment og Kreation Music Rights, nogle af de største navne inden for K-pop.
Campen henvender sig til danske sangskrivere og producere, der allerede er etablerede på denne scene med et eller flere K-pop hits på CV’et.
Camp 2
Denne camp henvender sig til danske sangskrivere og producere, der har erfaring med K-pop, men som endnu ikke har haft større større K-pop cuts eller arbejdet i Seoul.
Fokus vil være på networking og etablering af samarbejder, hvor deltagerne skriver målrettet til K-pop artister på tværs af de store selskaber (SM Entertainment, JYP, YG, HYBE) i sessions med lokale indie publishers og production/writing teams.
Formålet er at give deltagerne erfaring og netværk, som de kan arbejde videre med fremover.
Sådan fungerer udvælgelsen
Alle ansøgere vil blive overvejet til begge camps og vil få tilbudt enten deltagelse i både camp 1 og 2 eller kun camp 2.
Deltagerne i den første camp forventes også at deltage i den anden camp, hvor der skrives til de sydkoreanske indie-selskaber. Dette betyder, at deres deltagelse spænder over flere arbejdsdage i Seoul.
Sådan ansøger du
Du søger om at deltage via dette link.
Ansøgningen skal indeholde:
Ansøgningsfrist: 31. juli kl. 23.59
Aftaleforhold og deltagerkrav
Udvælgelse og svar på ansøgning
Der er 6 åbne pladser til begge camps.
Deltagerne udvælges af et udvalg bestående af Christian Fløe Svenningsen (GL Music) og repræsentanter fra MXD, Musikforlæggerne og DPA. Svar på ansøgningen gives senest d. 15. august.
Ansøg nu eller senest 31. juli via dette link.
Projektet er muliggjort med midler fra Kulturministeriet og Koda Kultur.
You must be logged in to post a comment.