Dansk version English version Facebook Youtube Instagram
Publiceret

SPOT On Denmark er MXD’s og ROSA’s videreførelse af SPOT Festival på international grund: Udenlandske juryer bestående af branchefolk og journalister udvælger deres favoritorkestre ved festivalen, som efterfølgende præsenteres ved fremstød i udlandet.

Et fundamentalt princip for SPOT On Denmark er altså, at det er baseret på et markeds-pull, idet det er eksportmarkederne og ikke danskere, der udvælger musikken. Dette har flere store fordele:

  • Udvælgelsen af danske kunstnere baseres på en lokal vurdering af potentialet på det pågældende eksportmarked.
  • Branchen på eksportmarkedet får et stærkt medejerskab i fremstødet og involverer sig aktivt i at skabe eksportresultater.
  • MXD udøver ikke smagsdommeri – det er markedskræfterne, der udvælger de pågældende kunstnere.

Hvert SPOT On Denmark-arrangement er forberedt og udarbejdet i samarbejde med et lokalt agentur med indgående kendskab til både lokal branchestruktur og lokale medier, så der opnås størst mulig effekt både før, under og efter arrangementet.

Ud over selve koncertpræsentationen fungerer SPOT On Denmark-fremstødene som effektive netværksarrangementer mellem den danske og internationale musikbranche. Hvilket kan spænde over forskellige aktiviteter: Netværksmiddage, speed meetings, pitching sessions, receptioner og virksomhedsbesøg.

Fremstødene har tre hovedformål:

  1. At promovere og etablere nye aftaler (samarbejdsaftaler med booking-agenturer, managements, pladeselskaber og -distributører osv.) og eksportomsætning for de medvirkende danske bands.
  2. At styrke og udvide netværket og samarbejdet mellem den danske og udenlandske musikbranche og medier.
  3. At markedsføre SPOT Festival og invitere nye internationale branchefolk til det kommende års udgave af festivalen.

Du finder en liste over samtlige artikler om SPOT on Denmark her.

Se videoreportager fra Spot On Denmark arrangementer her: