Det bliver ikke kun de 22 danske bands, der sættes folus på under den kommende Eurosonic Festival. Danske musikbranchefolk, der besøger Europas største showcase-festival kan også drage fordel af det særlige fokus, som Eurosonic har valgt at sætte på dansk musik i 2018.
Branchefestivalen, der strækker sig over tre dage (d. 17. – 19. januar) i den hollandske by Groningen tiltrækker mere end 4.000 personer fra den internationale musikverden – heriblandt indkøbere fra musikselskaber (pladeselskaber, forlag, booking agenturer, managements etc.), spillesteder og op til 400 musikfestivaler. Der er altså rig mulighed for at få styrket netværket og finde nye samarbejdspartnere. Derudover vil der være forskellige netværksaktiviteter for danske branchefolk afholdt af MXD – Music Export Denmark under festivalen.
Alle danske branchepersoner, musikselskaber og -organisationer kan blive en del af det danske fokus. MXD har til formålet skabt en hjemmeside (besøg den her), der er omdrejningspunktet for MXD’s pressekampagner mod internationale medier og musikselskaber. Websiden opdateres løbende med info om de danske deltagere.
Ønsker du at blive inkluderet – send en mail til Anders@mxd.dk.
MXD yder “eksportstøtte til branchefolk” (dvs. eksportører af dansk musik) på vanlige vilkår. NB! Dog gælder følgende særlige betingelser i forhold til Eurosonic:
Søg støtte her.
Læs mere om “Denmark Blooms at Eurosonic” her.
Denmark Blooms At Eurosonic 2018 er muliggjort ved hjælp af støtte fra:
Statens Kunstfonds Projektstøtteudvalg for Musik
Samarbejdsaftalen mellem Udenrigsministeriet og Kulturministeriet om Danmarks internationale kulturudveksling
You must be logged in to post a comment.