Dette indhold er fra websitet MXD.dk.

http://mxd.dk//projekter/
Thomas Rohde

Kommende projekter
(Projektkalender I) Hold dig orienteret om MXD’s kommende eksportprojekter her.

Tidligere projekter
(Projektkalender II) Se hvilke tidligere eksportprojekter MXD har afviklet her.

SPOT Festival
SPOT Festival er et MXD’s hovedindsatsområder. MXD er som medproducent af festivalen blandt andet med til at finansiere og organisere SPOT Festivals internationale besøgsprogram. Læs mere her.

SPOT On Denmark
SPOT on Denmark præsenterer SPOT Festival og 3-4 danske bands på internationale spillesteder og festivaler. Ved fremstødene arrangeres endvidere networking mellem den danske og internationale musikbranche, fx: netværksmiddage, speed meetings, pitching sessions, receptioner og virksomhedsbesøg. Læs mere her.

When COPENHELL Freezes Over
I begyndelsen af året inviteres Copenhell’s dedikerede fanskare til en højeksplosiv Copenhell-forfest i Vega, hvor 6 opkommende danske metal-bands optræder. Arrangementet hedder When COPENHELL Freezes Over og blandt det energiske publikum står også repræsentanter fra metaltunge internationale musikselskaber. Læs mere her.

Danish Night at Reeperbahn Festival
MXD har siden 2009 afviklet en koncertaften på Reeperbahn Festival. Forud for aftenens koncerter afholder MXD en netværksreception, som i en del år har været et af de mest velbesøgte (og udsolgte!) mødesteder for den internationale musikbranche på Reeperbahn Festival. Læs mere her.

Ja Ja Ja Club Night (NOMEX)
Seks gange om året samles den engelske og tyske musikbranche i henholdsvis London og Berlin for at spotte ny nordisk musik. Initiativet hedder Ja Ja Ja Club Night og består af en koncertaften med networking, som præsenterer tre bands fra enten Danmark, Finland, Island, Norge eller Sverige. Læs mere her.

Konceptet understøttes Ja Ja Ja Online Magazine – en blog dedikeret til nordisk musik med interviews, omtaler, en kurateret “Nordic Playlist” m.m.

Sounds Like Roskilde
Roskilde Festival har gennem flere årtier opbygget stærke netværk i den internationale musikbranche. “Sounds Like Roskilde” blev søsat i 2016 med henblik på at dele disse netværk med den danske musikbranche. Om foråret flyver MXD således en række af Roskilde Festivals udenlandske samarbejdspartnere (agenter, labels, medier etc.) til Danmark for at networke med danskerne og se se tidligere og kommende danske Roskilde Festival-navne optræde.

Læs mere her

Handelsmissioner
MXD organiserer løbende handelsmissioner til nogle af de vigtigste musikmetropoler i verdenen med networking, virksomhedsbesøg, seminarer, 1-til-1 møder mellem danske og udenlandske musikbranchefolk, koncerter og songwriting camps. 

Mange af handelsmissioner producerer MXD i samarbejde med de øvrige nordiske musikeksportkontorer, dvs. via det nordiske musikeksportsamarbejde, Nomex. 

Læs mere her

LA Crushing on DK
MXD har fået et tilskud fra Statens Kunstfonds Projektstøtteudvalg for Musik og Det Internationale Kulturpanel (IKP-puljen under Udenrigsministeriet, Kulturministeriet og Erhvervsministeriet) til at styrke og optimere udbyttet af dansk musiks samarbejde med kunstnere og musikselskaber i LA. 

Programmet som løber til ultimo 2020 er døbt LA Crushing on DK. Læs mere her.

Øvrige projekter
Udover de brands og koncepter som MXD er ejer eller medejer af, er MXD engageret i både enkeltstående og flere ad-hoc projekter. Læs mere her.

Hvordan kan du deltage
Hvordan deltager du i MXD’s networking med den internationale musikbranche? Hvordan bliver bands udvalgt til MXD’s eksportprojekter og de forskellige festivaller? Hvilken adgang har danske musikselskaber og bands til MXD’s kommunikationskanaler? Få svar her.